21 september 2018 om 00:00
iBOOD

Fartools Restauratie

Fartools Restauratie
Aan de slag!

De handen uit de mouwen en lekker knallen! Met de artikelen uit deze sale kun je oude spullen, meubels en materialen een zo goed als nieuwe look meegeven. Fartools heeft er vast een hulpje voor, dus kom snel deze sale checken.

21 september 2018 om 07:22
fsingend Gebruiker

Hoe kan ik zien welke losse borstel bij de Rex120 of Rex200 horen? Groet

Beantwoorden

21 september 2018 om 09:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Alle borstels zijn geschikt voor alle apparaten.

Voor de Rex H 200 en Rex 200 zijn twee borstels nodig i.p.v. één.

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:33
PeterVanSteen Gebruiker

Alle borstels horen bij de twee toestellen.  Bij de REX 120 plaats je één borstel, bij de 200 twee naast elkaar.  Heb de 120 al een paar jaar (ouder model wel).  De 200 lijkt me een beetje overkill, tenzij je echt grote oppervlaktes wil aanpakken.

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:12
commando1960 Gebruiker

Is de Fartools Staalborstel voor REX geschikt voor de Rex 120?

Beantwoorden

21 september 2018 om 09:46

Alle borstels zijn geschikt voor alle apparaten.

Voor de Rex H 200 en Rex 200 zijn twee borstels nodig i.p.v. één.

Beantwoorden

21 september 2018 om 20:37
commando1960 Gebruiker

Dank voor uw antwoord

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:19
mdrongelen Gebruiker

En werken ze op accu of 220?

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:50
fsingend Gebruiker

Op het productblad (zie link bij de beschrijving) staat 230v 50 hz

Beantwoorden

21 september 2018 om 09:47

Ze werken gewoon op 230v, zoals fsingend terecht aangeeft :-)

Beantwoorden

21 september 2018 om 11:21
dirk.h Gebruiker

Waar kan ik later nieuwe borstels bestellen?

Is er een verdeler in België?

Beantwoorden

21 september 2018 om 11:38
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen dirk.h,

Wanneer je in Google zoekt op Fartools België dan vind je verschillende aanbieders die de borstels wel verkopen. Daarnaast zijn ze ook in Nederlands gewoon te bestellen en dan te leveren in België zag ik.

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:26
PeterVanSteen Gebruiker

Brico Plan-It verkoopt de toestellen en borstels.  Wel aan “andere” prijzen uiteraard…  Messing borstels gaan lang mee als je ze niet op steen gebruikt.  Flapwielen slijten sneller en de synthetische borstel is helemaal snel weg als hij op ruwe oppervlaktes gebruikt wordt.  Let wel op met dit ding : als je denkt verf van hout op efficiënte wijze te verwijderen, dan kan dat, maar nadien hou je wel gestructureerd hout over, ttz. alle zachte gedeeltes zijn  weggeborsteld.  Ik gebruik dit toestel trouwens bijna uitsluitend daarvoor : een gladde plank borstelen tot je een verouderd effect krijgt.  Alles wat zacht is krijgt een gestructureerd of brushed effect.  Om verf weg te schuren en een gladde plank over te houden moet je wachten tot de Metabo Excentrische schuurmachine nog eens voorbij komt…

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:27
PeterVanSteen Gebruiker
21 september 2018 om 22:17
DeLinus Gebruiker

Zijn deze toestellen geschikt om lijmresten van linoleum van tegels af te krijgen zonder deze tegels te beschadigen? Ik zoek al een tijd een oplossing hiervoor, dit lijkt me wel handig.

Beantwoorden

21 september 2018 om 23:21
Moderator Niek Moderator

Goedenavond DeLinus,

Met de juiste borstel zou deze machine daar zeker geschikt voor zijn. Ik ga proberen te achterhalen welke borstel het meeste geschikt is.

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:31
PeterVanSteen Gebruiker

Moet lukken met de messing/staal borstel.  Die is harder en stugger dan de messing borstel en daardoor efficiënter voor dit gebruik.  Maak wel een mal waar je je tegel in kunt vastleggen want je hebt twee handen nodig om met de rex te werken.

Beantwoorden

22 september 2018 om 13:11
DeLinus Gebruiker

De tegels liggen nog op de vloer, ik wil enkel de oude vloerbedekking eraf krijgen zodat mijn tegelvloer kan blijven liggen. De tegels worden niet beschadigd als ik die hardere borstels gebruik?

Beantwoorden

22 september 2018 om 13:14
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag DeLinis,

Om wat voor tegels gaat het? Deze machine wordt onder andere gebruikt voor het reinigen van tegels en er komen geen beschadigingen van. Het type tegel is wel handig om te weten. Ik heb ook een filmpje kunnen vinden van Fartools en daarin zie je ze ook steen borstelen. Voor het filmpje klik hier

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:03
PeterVanSteen Gebruiker

Ik weet het niet pertinent zeker, maar wellicht is een multitool met een schraapmes een betere oplossing om je tegels niet te beschadigen.  Dat, samen met een lijmverwijderaar/weekmaker.  Je ziet in het filmpje hoe ze hout borstelen, maar dat is telkens hard hout en ze tonen het resultaat niet in detail.  Volgens mij moeten daar allemaal groeven in zitten na de behandeling want het toestel is behoorlijk agressief, dat weet ik uit ondervinding.  Ik zou dit ding nooit op mijn tuintafel durven zetten.  Voor de tegels vermoed ik dat je best de trommel met hoge dichtheid gebruikt (kortere borstel), maar het zal afhangen van de kwaliteit van de glazuur of je daar al dan niet sporen van ziet nadien.  Het 120-toestel heeft geen steunwielen met hoogteinstelling, de rex-200 met houder heeft dat wel, die is daar wellicht beter geschikt voor omdat je het waarschijnlijk zo kunt instellen dat net boven het oppervlak borstelt en dus niet teveel druk uitoefent.  Daarnaast is het ook wel ergonomischer werken.

Beantwoorden

22 september 2018 om 09:28
domino.jo Gebruiker

Kan ik met dit toestel (wel met de staalborstel dan) roest van een stalen BBQ (oklahoma) schuren ?  Is deze krachtig genoeg voor dit werk ?  Dank !

Beantwoorden

22 september 2018 om 13:20
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag,

Dat is ook mogelijk met deze machine. Ik heb ook een filmpje kunnen vinden van de machine op verschillende ondergronden. Hij is helaas wel in het Frans, maar je kunt er in ieder geval in zien wat er mogelijk is.

Voor het filmpje klik hier

Edited by: Niek

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:05
PeterVanSteen Gebruiker

Fluitje van een cent ! Rond de handvatten en scharnieren wordt iets moeilijke want het is een uit de kluiten gewassen toestel.

Beantwoorden

22 september 2018 om 11:35
JFJE Gebruiker

Probleem met dit soort merken is dat als je over een paar jaar nieuwe borstels of schuurrollen nodig bent dit merk er niet meer is.

Ik hou het daarom ook liever bij gerenommeerde merken.

Verder een leuke deal.

Beantwoorden

22 september 2018 om 13:15
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag JFJE,

Dit merk gaat al behoorlijk lang mee en ik verwacht ook niet dat dit op korte termijn anders zal zijn. Wel kunnen er een keer nieuwe modellen uit komen, maar de borstels zullen dan gewoon verkrijgbaar blijven.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:12
PeterVanSteen Gebruiker

Wilde ook graag een gerenommeerd merk met borstel.  Heb je al eens naar de prijzen gekeken van Festool, Metabo en Makita ?  10 jeer geleden zo’n Festool borstelmachine in mijn bezit gehad en doorverkocht omdat ik er toen geen gebruik voor had, ik was nog niet begonnen met houtbewerking.  Fartools (eerste generatie in elk geval) is duidelijk made in P.R.C. maar doet wat het moet voor niet-professioneel gebruik.  De betere merken zijn beter afgewerkt maar gebruiken peperdure accessoires.  Onbetaalbaar gewoon.  Heb mijn Far-Tools toestel nu een jaar of 3-4 en de borstels zijn nog steeds te koop bij Brico Plan-It, maar je wacht beter op een retour via Ibood ;-)  Heb voor alle duidelijkheid nog geen borstels moeten vervangen.  Het synthetische (rode) polijstvilt slijt wel behoorlijk snel op ruwere oppervlaktes.

Beantwoorden

23 september 2018 om 12:19
Geurtje68 Gebruiker

PeterVanSteen welke borstel gebruik je om hout te borstelen, de standaard mee geleverde? Op jouw foto zijn ze behoorlijk diep geborsteld.

Beantwoorden

23 september 2018 om 07:36
KurtSchroyen Gebruiker

Zit er standaard een borstel meegeleverd?

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:10
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen KurtSchroyen,

Er worden borstels mee geleverd. Bij de 120 C zit een ijzeren borstel 0,3 mm en bij de 200 worden twee ijzer borstels 0,3 mm meegeleverd. Deze zijn geschikt voor lichter schuurwerk.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:12
PeterVanSteen Gebruiker

messing moet dat zijn…

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.