29 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Roberts R100 Multiroom Speaker Zwart + Accu

Ook verkrijgbaar in R100 White, R1 Black

Product expert aanwezig

Roberts R100 Multiroom Speaker Zwart + Accu Roberts R100 Multiroom Speaker Wit + Accu Roberts R1 Multi-Room Speaker + Accu

De R-Line van Roberts is een systeem dat naadloos allerlei apparaten met elkaar verbindt om zorgeloos te kunnen genieten van allerlei muziek door het hele huis heen.

29 oktober 2018 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

Vandaag is er een Engelstalige Product Expert beschikbaar om jouw vragen over de aangeboden speakers te beantwoorden. Bij voorkeur dus jouw vragen in het Engels stellen, zodat ze goed beantwoord kunnen worden :-)

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:44
Official Product Expert Roberts Expert Official Product Expert

Het is goed, Google Translate werkt redelijk goed denk ik!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 00:11
Neopikkie Gebruiker

Wat is het vermogen vd speaker?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:37

Het product heeft 2 tweeters, 1 mid / woofer, levert een sterk stereogeluid. Vergelijkbare kracht als een Roberts S2 of ergens in het midden van een Sonos Play 1 en Play 3 of gelijkwaardig aan een Bose Soundtouch 20. Roberts geeft geen specifieke geluidsvermogensresultaten vrij (noch Sonos of Bose ….). Quote What HiFi ‘De R100 is goed gedefinieerd en ruim, het geluid strekt zich uit in onze testruimtes’.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 00:20
tinuz97 Gebruiker

Is er aptx ondersteuning (Bluetooth)?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:39

Ja Bluetooth is geïntegreerd in het product.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:16
tinuz97 Gebruiker

Yes I know  but is the – - – >APTX<—- protocol available?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:06

SBC and AAC is supported.  APTX is an alternative (higher quality) protocol. APTX must be supported on both sender and receiver.  The R100 does not support the APTX protocol.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 05:32
i love you Gebruiker

kan hij een camping wifi aan of werkt hij ook zonder wifi

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:42

De R100 heeft een geïntegreerde FM-radio, DAB + radio en Bluetooth, dus kan zonder WiFi werken. Er is ook WiFi geïntegreerd voor internetradio en muziekstreaming. U kunt gebruik maken van WiFi op een camping, WiFi thuis of zelfs WiFi van uw mobiele telefoon om onderweg een internetverbinding mogelijk te maken.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 07:00
wbree Gebruiker

Ik heb zelf de kleinere uitvoering (S1 en S2) zonder accupack. Leuk geluid dat zeker, maar de UNDOK app is erg beperkt en werkt ook niet altijd even goed.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 07:15
wbree Gebruiker

O ja, FLAC bestanden afspelen als je meerdere Roberts aan elkaar koppelt werkt niet. Dus ben je aangewezen op MP3 formaat. Da’s wel jammer.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:49

The R100 will work with the S1, S2 and also another R100 or the R1. With the battery pack the R100 and R1 are also portable speakers. UNDOK app is limited by the network quality. To improve the performance of UNDOK then you need a higher performance network. You can upgrade your router, or use ethernet connections and not WiFi or both. 2 or 3 speakers is usually the WiFi network can support, but 3 or 4 speakers when using ethernet.

De R100 werkt met de S1, S2 en ook nog een R100 of de R1. Met de batterij zijn de R100 en R1 ook draagbare luidsprekers. De UNDOK-app wordt beperkt door de netwerkkwaliteit. Om de prestaties van UNDOK te verbeteren, hebt u een beter prestatienetwerk nodig. U kunt uw router upgraden of ethernetverbindingen gebruiken en niet WiFi of beide. 2 of 3 luidsprekers is meestal het meest geschikt voor een WiFi-netwerk, maar 3 of 4 luidsprekers bij gebruik van ethernet.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:18
Reneike Gebruiker

Ik ben in bezit van twee S2 en veel problemen gehad met het koppelen software UNDOK, maar nu heb ik de oplossing gevonden.

het werkt perfect, wat de flac bestanden betreft daar heb ik geen problemen mee om ze af te spelen.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:56

Dat is goed om te horen !

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:35
wbree Gebruiker

En toch werkt het niet om over meerdere gekoppelde apparaten FLAC af te spelen.

Zie handleiding:

(5) When using your speaker as part of a group of multi-room products, audio fi les in ALAC and FLAC formats will only play on the group master

(see page 16)
(5) When using your speaker as part of a group of multi-room products, audio fi les in ALAC and FLAC formats will only play on the group master

(see page 16)

Beantwoorden

8 november 2018 om 12:11
Timovitc Gebruiker

Hallo Reneike,

Hoe heb je de problemen met UNDOK of spotify connect opgelost?

Alvast bedankt,

Tim

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 07:08
wbree Gebruiker

In de specificaties staat: “Optioneel een accu mee te bestellen”.

Zit de accu er nu bij of niet?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 08:09
Globetrotter1 Gebruiker

Zo staat het in de specs. maar als je de omschrijving ook leest dan heb je antwoord op je vraag. Accupack word gratis meegeleverd, meer verklap ik niet.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 08:24
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wbree,

Bedankt voor je alertheid! Ik heb het even doorgegeven zodat het aangepast kan worden.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:22
Moderator Niek Moderator

Het is inmiddels aangepast in de specificaties. Je krijgt er inderdaad een accu bij.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:58

Hier zijn 4 onafhankelijke onafhankelijke beoordelingen van het R100-product. Er zijn beschrijvingen van de geluidskwaliteit, de out of box-ervaring en de functies.

https://www.myaudiosound.co.uk/roberts-r-line-r100-review/

https://www.trustedreviews.com/reviews/roberts-r100

https://www.whathifi.com/roberts/r100/review

https://blog.son-video.com/en/2017/11/review-roberts-r1-and-r100-speakers/

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:12
hansspin Gebruiker

Kans dat de R94i nog langs komt? Dan praten we echt over iets bijzonders!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:51

De Stream 94i is een geweldige radio en een bestseller. Het is ook een What HiFi-winnaar. De R100 is een moderner ontwerp, krachtiger geluid en kan multiroom ondersteunen. De Stream 94i heeft geen multiroom.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:25
durpie Gebruiker

gaat deze luid in volume ?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:53

De R100 is de luidste draagbare radio in het bereik. Het is zeker luid genoeg om een leefruimte van 20m2 te vullen. Als u meer geluid nodig hebt, kunt u met een ander R100- of S1 / S2- of R1-product koppelen om het volume in dezelfde ruimte te verdubbelen of te verdrievoudigen.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:24
OnnoJ Gebruiker

Jammer dat de R1 alleen in zwart beschikbaar is. Nu bij iBood de R100 wit gekocht en bij Amazon de R1 wit (was daar wel 30 euro duurder….)

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:59
29 oktober 2018 om 12:27
OnnoJ Gebruiker

Hoop wel dat het accupack in zelfde kleur wordt bijgeleverd! Zou raar zijn om witte R100 te krijgen met zwarte batterij eronder…

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:56

Yes there is enough battery packs in each colour to be sure that the Battery matches the Radio colour!

Ja, er zijn voldoende batterijpakketten in elke kleur om er zeker van te zijn dat de batterij overeenkomt met de radiokleur!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:10
Bietekwiet0 Gebruiker

What is the power usage of the device ?

Tnx !

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:09

220/240V 1.2 A input

15V 2.4A output.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:10
Muziek20 Gebruiker

Can I use it in the gym? With 25 children? Will it be loud enough?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:05

Yes it will be loud enough for sure, presuming that the children are reasonably well behaved!

Ja, het zal zeker hard genoeg zijn, ervan uitgaande dat de kinderen zich redelijk goed gedragen!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:18
HarryEshuis Gebruiker

Are the R1 and R100 identical regarding sound output, so I connect them in one room for proper stereo sound?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:04

Yes they have the same audio profile.  Yes you can connect in one room for stereo sound.  You set one as left and the other as right.

The source of the music can be selected using the screen and controls on the R100, or using the UNDOK app.

Ja, ze hebben hetzelfde geluidsprofiel. Ja, je kunt in één kamer verbinding maken voor stereogeluid. Je zet er één als links en de ander als rechts. De bron van de muziek kan worden geselecteerd met behulp van het scherm en de bedieningselementen op de R100 of met de UNDOK-app.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:56
michelschreurs Gebruiker

Ik ben op zoek naar een goede speaker met DAB+

Even voor de zekerheid, klopt het dat de R1 geen DAB+heeft? Alleen de R100 heeft dit?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:12

Yes the R100 has DAB+ and DAB and FM tuners integrated in the product as well as Bluetooth and WiFi.  The R1` is a bluetooth and WiFi speaker only.  The R1 was conceptually designed as a companion to the R100 and matches its size and style.

Ja, de R100 heeft DAB + – en DAB- en FM-tuners die in het product zijn geïntegreerd, evenals Bluetooth en WiFi. De R1` is alleen een bluetooth- en WiFi-luidspreker. De R1 is conceptueel ontworpen als een aanvulling op de R100 en komt overeen met de grootte en stijl.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:35
marcel.figee Gebruiker

When I buy de R100 and I want an extra speaker, which product will that be?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:48

You can buy an R1 speaker which matches the R100 in design, style and audio power.

You can use any of the following products.  Roberts S1, S2, R100, Stream 65i, SB1 Soundbar, Stream 67, S300

You can use any other product that is compatible with the UNDOK app and ecosystem.

https://www.frontiersmart.com/powered-undok#.W9cPWfZ2uP8

https://www.frontiersmart.com/undok#.W9cPe_Z2uP8

U kunt een R1-luidspreker kopen die qua ontwerp, stijl en audiotechnologie overeenkomt met de R100.

U kunt een van de volgende producten gebruiken. Roberts S1, S2, R100, Stream 65i, SB1 Soundbar, Stream 67, S300U kunt elk ander product gebruiken dat compatibel is met de UNDOK-app en het ecosystem.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:52
durpie Gebruiker

is er een verschil in volume tussen de r1 of de r100

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:39

Er is geen verschil.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:52
marcel.figee Gebruiker

do I need the R1 as an additional speaker to the R100?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:40

No.  The R100 is a standalone product.  You only need the R1 if you want a second product for a stereo pair or for multiroom.

Nee. De R100 is een op zichzelf staand product. Je hebt alleen de R1 nodig als je een tweede product wilt voor een stereopaar of voor multiroom.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:55
jbverschoor Gebruiker

Are there any plans to include Apple Music? (And Storytel)

What’s the size of the drivers?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:57
jbverschoor Gebruiker

Is the speaker in single-mode stereo sound?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:45

Currently no plan to include Apple Music integration (nor Storytel).

Tweeters are 3cm and Mid is 8cm (estimated from the one I use myself at home!)

Momenteel geen plan om integratie met Apple Music te integreren (noch Storytel).Tweeters zijn 3 cm en Mid is 8 cm (geschat op basis van degene die ik thuis gebruik!)

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:47

Yes. Stereo (two tweeters) as a standalone.

Switch on the reverse can be used to switch L-R so that when used with another R100 or an R1 they can operate as a true stereo pair.

Ja. Stereo (twee tweeters) als een standalone.Inschakelen aan de achterzijde kan worden gebruikt om L-R te schakelen, zodat ze bij gebruik met een andere R100 of R1 kunnen werken als een echt stereopaar.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 18:30
Marili Gebruiker

Wat als geluid toch tegen valt kan deze dan retour? ga ervan uit dat geluid als deze gelijkwaardig aan de sonos is  top is.

wat zijn de retour voorwaarden

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 19:49
wbree Gebruiker

Kan altijd binnen 14 fagen retour. Je betaalt dan wel de retourverzendkosten.

Of het geluid gelijkwaardig is aan Sonos of bv Heos is persoonlijk. Bedenk wel dat deze laatst genoemde speakers twee keer zo duur zijn.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 19:51
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Marili,

Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen die 14 dagen kun je je bestellingen inderdaad retourneren. De kosten van het retoursturen zijn wel voor eigen rekening, zoals wbree al aangaf.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 19:01
Jukke77 Gebruiker

Can the R100 also be managed through the Google Home app (like I manage my Sony speakers)? Or is Undok the only app you can use?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 19:54
wbree Gebruiker

In combination with the use of Spotify I think it is possible. I didn’t tried it yet. You need UNDOK to select Spotify on the R100 or with the button on the top of this product.

Beantwoorden

2 november 2018 om 19:28
wbree Gebruiker

Blijft lastig de R100 te koppelen aan Wifi. Overigens koppelen aan UNDOK is me nog niet gelukt. Had de S1 en daarmee gaat het wel goed.

“Failed to obtain IP Address by DHCP”

Beantwoorden

7 november 2018 om 21:41
Vic99 Gebruiker

Ik ontving helaas niet de R100, maar de R1. Zijn er meer mensen bij wie het verkeerde apparaat is geleverd?

Beantwoorden

8 november 2018 om 12:10
Timovitc Gebruiker

Hallo Vic99, neen ik heb twee maal de R100 ontvangen.

Enige issue die ik heb is de beperkte ontvangst mogelijkheid van de DAB+ (ligt waarschijnlijk aan de streek) en het enorm moeilijk koppelen met UNDOK of Spotify connect.   Via PC is dit een fluitje van een cent, via tablet of smartphone soms wel en soms niet (meestal niet).

Beantwoorden

12 november 2018 om 19:51
Moderator Jelle Moderator

Via “mijn ibood kun je een retourverzoek indienen Vic.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 november 2018 om 07:53
_Chrisiss Gebruiker

Ik ook. En afhandeling van het probleem laat voor alsnog veel te wensen over helaas…

Beantwoorden

14 november 2018 om 07:52
_Chrisiss Gebruiker

Ik heb hetzelfde probleem als Timovitc. Helaas laat de behandeling van mijn probleem veel te wensen over. Ik heb vorige week op jullie verzoek foto’s verstuurd en kreeg gisteren plots weer het verzoek foto’s op te sturen. Ik wil graag eindelijk de r100 ontvangen en een correcte afhandeling van mijn probleem…

Beantwoorden

14 november 2018 om 12:38
_Chrisiss Gebruiker

Ik bedoelde natuurlijk: ik heb hetzelfde probleem als Vic99

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.