19 september 2018 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Het verven van grote oppervlakken is een makkie met dit Wagner verfspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 995 Verfspuitsysteem
Garantie: 2 jaar

• Instelbare verfstraal
  • Directe aanzuiging uit de emmer
  • Incl. 70 cm lange spuitlans

• Directe aanzuiging van de verf uit de verfemmer, geen vullen/overgieten meer nodig
  • De krachtige X-Boost Turbine verwerkt bijna alle verven onverdund (toch wordt 10% verdunning van de verf aangeraden)
  • Instelbare luchthoeveelheidsregeling: stel het toestel in naar je eigen werkritme
  • Met de 70 cm lange spuitlans verf je moeiteloos hoge muren en plafonds
  • Nauwkeurig en comfortabel werken met de instelbare verfstraal: verticaal, horizontaal of puntstraal
  • Click & Paint spuitopzetstukken, verwisselen binnen enkele seconden
  • Zowel binnen als buiten perfecte resultaten
  • Automatische reiniging van het systeem in enkele minuten
  • Resterende verf gemakkelijk terug in de emmer laten lopen
  • Verwerkt alle muurverven op waterbasis
  • Ook voor lakken en beitsen op water- en solventbasis

Technische informatie

• Vermogen: 630 W
  • Max. verfhoeveelheid: Regelbaar, 0-525 ml/min
  • Lengte van de verlenglans: 70 cm
  • Werkradius / lengte slang: 8,5 m

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 18:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 september 2018 om 08:39
innuendo Gebruiker

Het zou geloofwaardiger zijn dat dit werkt als de productfoto’s niet zo overduidelijk en slecht gefotoshopt zouden zijn.

Beantwoorden

19 september 2018 om 09:30
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Klopt helemaal.  Enkel we moeten dit zo doen gezien de spuitstraal op zich “onzichtbaar” is op foto’s.  Ook wit in wit spuiten is niet zichtbaar op foto’s.    Als je wil zien hoe het echt werkt dan kan je op youtube tig video’s vinden van klanten die met de machine thuis werken.  Niets fake aan dan …

Nog vragen?  Laat maar horen …

Beantwoorden

19 september 2018 om 09:31
Janpeterweethetbeter Gebruiker

Hallo innuendo, ik gebruik dit systeem en het werkt prima.

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:02
innuendo Gebruiker

Werkt het ook op kleinere oppervlaktes of alleen inderdaad muren en dergelijke?

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:44

Zoals geleverd via Ibood enkel voor muren&plafonds.  Maar je kan accessoires aanschaffen waardoor je ook andere opzetstukken kan gebruiken ipv de langs.  Je kan dan lakken, beitsen, etc. gebruiken.

De accessoires kan je online via diverse shops vinden …

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:06
Gr8Climax Gebruiker

Het werkt heel snel. dus in dat opzicht is het fantastisch. Ik vind alleen het eindresultaat zeer oubollig. Het heeft een bijna structuurverfachtige afwerking. Het spuit m.a.w. niet mooi strak/vlak zoals een courante latexspuit aan een compressor.

Ik heb het voor een bijgebouw gebruikt. De rest van het huis zal dus “ouderwets” met de roller gebeuren.

Ik heb overigens alle mogelijk standen op het apparaat getest, verschillende verf en ondergronden gebruikt en vanzelfsprekend de correcte manier van spuiten toegepast.

Hier een foto van mijn resultaat:

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:47

Lijkt alsof er enorm veel vaste stoffen (krijt, kalk, …) in deze verf zaten.    Kwaliteiten van verf zijn zeer verschillend … omwille van de prijsdruk gaan sommige fabrikanten hun verf vullen en verkopen ze vaak slechter spul.

Een oplossing is vaak 10% verdunnen met warm water en zeer goed mixen met een boormachine en mixer.

In emmer die langer in de winkel staan zakken de vaste stoffen vaak naar de bodem.  Als je de aanzuiging daar gaat insteken zonder mixen kan het mislopen.  Vandaar zeer goed oproeren.

Beantwoorden

19 september 2018 om 11:29
Gr8Climax Gebruiker

Ik heb professionele verf (overigens 2 soorten, normale en voor natte ruimtes) gebruikt en uiteraard gemixt met klopboor + mixer. Na de eerste kamer heb ik de verf ook nog verdund, zonder zichtbaar verschil in het eindresultaat.

Misschien komt het omdat de druk niet constant is, maar in een soort repetitive pufjes spuit (geschat ongeveer 3 per seconde)? Ligt dit aan mijn toestel of is dat de normale manier van spuiten?

Mocht je toch nog andere ideeën hebben zijn ze welkom uiteraard. Ik blijf het een handig systeem vinden op het resultaat na. Dus mocht dit probleem opgelost raken heb je er een tevreden klant bij. ;-)

Beantwoorden

19 september 2018 om 12:05

OK.  Ik ga dit even intern opnemen met onze technische jongens!   Als ik nog vandaag info krijg zet ik het nog op het forum!

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:29
mbspeel Gebruiker

Kun je de 70cm spuitlans er ook tussenuit laten?

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:48

Dat kan …

Weliswaar zijn de accessoires om dan bv. te gaan lakken of beitsen niet bij deze aanbieding.  Wel apart online te vinden en te bestellen.

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:38
M.Jacobs Gebruiker

Ik heb ooit een Wagner verfspuit gekocht voor kleinere oppervlakken. Deze had een enorme nevel waardoor ik hele grote delen moest afplakken. Hoe is het met de nevel van deze verf spuit?

Beantwoorden

19 september 2018 om 10:51

Dit een HVLP verfspuit (High volume low pressure).   Het is een nevelarm systeem … niet nevelloos.  Hier ga ik niet flauw over doen.    Afplakken is nodig en je gebruikt hierbij best tape met folie eraan vast.

Dan ook belangrijk je verf goed op te mixen en eventueel 10% te verdunnen met warm water.     De verf krijgt dan een betere “vloei”

Daarna is de spuittechniek van belang … hou het pistool of lans zoveel mogelijk loodrecht tov de muur.  Niet zwenken … dan heb je kan op nevel.   Beweeg me je arm en hele lichaam.

Je kan op youtube tig video’s vinden van mensen die met de machine klussen …

Beantwoorden

19 september 2018 om 15:26
pelecter Gebruiker

@ expert:

Even voor mij beleving,

Voorheen mocht je alleen buiten spuiten met een airless systeem.

Het apparaat voor buiten gebruik, (schutting beitsen)

pompt dan machinaal de verf op en gebruikt lucht om de straal in te dimmen/ nevel neer te slaan ?

Heb ooit de W70 variant (plunjes pomp) geprobeerd maar dat was geen succes, geen constante straal die je wel heb met luchtspuiten (voor binnen auto ed).

Hoe is deze straal, las hier boven namelijk ook al 3 over pufjes/ sec.?

Beantwoorden

19 september 2018 om 16:09

Het voor mij belangrijk te begrijpen of we over airless spreken (de PP90) of HVLP.  Dat is verschillende technologie.  Kan u mij aangeven over welk toestel u vragen hebt zodat ik u juist kan informeren.

Bedankt

Beantwoorden

19 september 2018 om 20:51
pelecter Gebruiker

Het gaat mij om Type: Verfsysteem voor Buiten

kan niet echt een type nummer vinden in de omschrijving :-(

Beantwoorden

20 september 2018 om 10:30

OK.  Dat is dan de wood&fence sprayer.   Dat is een HVLP (lage druk) verfspuit.   De W 70 waar u naar verwijst is een airless machine.  Technologisch totaal anders dan een HVLP machine.   We maken trouwens deze mini airless machines niet meer en hebben deze vervangen door HVLP.    Het principe van HVLP is een luchtkegel ronde verfstraal … zo blijft de nevel tot een minimum beperkt.

De machine is geschikt voor lakken en beitsen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.