31 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Edifier S2000PRO Special Edition 2018 Actieve Speakers

Product expert aanwezig

Edifier S2000PRO SE 2018 Actieve Speakers

Deze state of the art actieve 2.0 speaker is beeldschoon en heeft een bereik waar je bang van wordt. Als je eenmaal échte kwaliteit hebt gehoord, wil je niet meer terug!

Specificaties

Merk: Edifier
Type: S2000PRO Version 2018 Special Edition
Garantie: 2 jaar

• 124 W RMS vermogen  
  • Bluetooth AptX, AUX, Optisch en Coax
  • Geschikt voor professionele geluidsstudio's

Algemene kenmerken:

• Actieve speakers
  • Bass drivers: 5,5” diafragma aluminium
  • Tweeters: Diafragma tweeters die zich aanpassen aan een groot scala aan akoestische omstandigheden
  • Klasse D Digitale versterker
  • Elektronische crossovers
  • Verschillende luistermodi: monitor, dynamic, classical en vocal
  • Met afstandsbediening
  • MDF zijpanelen van de S1000
  • Balanced XLR-aansluiting voor toepassing in een professionele geluidsstudio
  • Ergonomische en handzame remote met o.a. een neutrale monitor stand
  • Planar diaphragm tweeters (vlakke membraan) voor extra gedetailleerde en loepzuivere hoge tonen
  • Doordat er minder vermogen nodig is voor een zeer gevoelige vlakke membraan tweeter blijft er beduidend meer (30%) meer over voor de woofer
  • Ontwikkeld m.b.v. het Duitse Klippel precise analyses system
  • Nieuwe elektronische-acoustische technologie d.m.v. Texas Instruments TLV320AI DSP crossover en Dynamic management
  • Preset voor Vocal, Klassiek en een Dynamische mode met een meer punchy bas (voor de liefhebber)

Technische kenmerken:

• Signaal / ruisverhouding: 94dB (A)
  • Geluidsniveau: 25dB (A)

Uitgangsvermogen

• L / R (treble): 12 W + 12 W RMS
  • L / R (middenbereik en bas): 50W + 50W RMS

Ingangsgevoeligheid

• Balansingang: 700 ± 50mV
  • Hulpingang: 600 ± 50mV
  • Bluetooth-invoer: 350 ± 50 mFFs
  • Optische invoer: 350 ± 50mFFs
  • Coaxiale ingang: 350 ± 50 mFFs
  • Frequentiebereik: 48Hz ~ 20KHz

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:30 tot 20:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

31 oktober 2018 om 00:47
jhintzbe Gebruiker

Wat is de maat eigenlijk

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 01:08
Official Product Expert Edifier Expert Official Product Expert

Hallo jhintzbe,

Beide speakers zijn:

34,3 x 19,6 x 27,6 cm

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 06:30
hansdiepenbroek Gebruiker

Zijn deze speakers ook geschikt om buiten te gebruiken onder een veranda?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 07:51

Hallo Hans,

Beter van niet, ik ben bang dat een vochtige omgeving de levensduur zal verkorten.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:12
wrathcall Gebruiker

Ik heb de r1800’s ruim 1,5 jaar onder mijn glazen overkapping. Voor 100,- durfde ik een vochtige omgeving wel aan. Ofwel zou ik de r1850 wagen uit de flashsale.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:22
Alexander1966 Gebruiker

@ product expert. Wat is special aan de special edition 2018? Die zijn niet vindbaar op internet en op de Edifier site bestaan ze ook niet.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:38
maniactha Gebruiker

Deze speakers heb ik bij de vorige verkoop gekocht. De naam is een beetje verwarrend/misleidend. Ze zijn eigenlijk minder special doordat ze de bruine, massief houten panelen aan de buitenkant hebben vervangen voor goedkoop hout met fineer. Overigens blijft de hele speaker qua bouw hetzelfde. Special is vooral de prijs nu gezien ze een heel stuk goedkoper zijn.

Ik ben overigens zeer tevreden met de speakers, het zijn flinke boxen van goede kwaliteit.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:42

Hallo Alexander,

De sierplaten aan de zijkanten van de special edition zijn hetzelfde als van het S1000DB model. Hierdoor staan ze ook prachtig op de optionele S1000DB speakerstands.

Deze sierpanelen zijn goedkoper in productie dan de originele S2000PRO massief houten sierpanelen waardoor wij een veel betere iBood aanbieding konden maken!

Technisch zijn ze identiek, het zijn de beste actieve speakers op de markt, je zult niets beters vinden voor deze prijs!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:43

Je was mij net voor maniactha, bedankt

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 08:48
henkieroe Gebruiker

Het is gewoon de S2000 Pro met andere kleur side panels. De geluidskwaliteit is geweldig! Heb deze de vorige keer gekocht en super super blij mee!!!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 09:08

Bedankt voor het compliment Henk!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 09:51
jayden1 Gebruiker

@Edifier Expert, Moet je ze met elkaar verbinden met een kabel of kunnen ze pairen?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 10:06

Hallo Jayden1,

De speakers worden onderling verbonden met een vrij dikke 5-aderige kabel van 5 meter lengte.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 09:58
stevie_k Gebruiker

Ik heb deze de vorige keer ook gekocht; prachtige speakers maar het geluid is echt bizar goed!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 10:10

Bedankt Stevie, het is niet voor niets ons topmodel! Wij genieten er zelf ook dagelijks van

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 10:27
MeneerDeUil Gebruiker

Het ziet er indrukwekkend uit, zeker voor de prijs.
@product expert; dus als ik het goed begrijp zijn enkel de zijpanelen ter decoratie die anders zijn?
Dus geluidstechnisch/kwaliteitstechnisch is er geen verschil met het origineel? Dan is het dubbel en dwars de prijs waard..

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 10:35

Hallo MeneerDeUil,

Dit is helemaal correct!
Alleen de decoratieve zijpanelen zijn anders, qua techniek, aansluitmogelijkheden en geluid zijn ze identiek aan standaard S2000PRO

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 11:38
fastrider Gebruiker

Goedemorgen product expert en andere experts,

Ik ben nu in het bezit van de edifier R1850DB gekocht destijds in een vorige ibood aanbieding.

De speakers gebruik ik als versterker / soundbar voor mijn tv en internet radio icm yamaha subwoofer omdat de speakers zelf niet genoeg bas leverden voor mijn woonkamer

Mijn vraag is of deze pro serie echt veel meer power levert dan mijn huidige set en ik de subwoofer weg kan laten.

Wie kan me helpen?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 12:52

Hallo fastrider,

Ik ga een poging doen. Deze S2000PRO heeft veel meer vermogen dan de R1850DB. De behuizing is fors groter en de woofers zijn 5,5 in plaats van 4 inch en van een stijver materiaal, dit resulteert in een betere en krachtigere bas die al vanaf 48 Hz aanwezig is, bij de R1850DB is dit zo’n 60Hz.

Bij jouw huidige opstelling neemt de Yamaha subwoofer het grootste deel van de lage bassen over, ik weet niet wat de specificaties zijn maar ik vermoed dat die vanaf zo’n 30 Hz actief zal zijn. De vraag is of je de laagste frequenties gaat missen, daar kan ik moeilijk over oordelen, dat is een persoonlijke voorkeur. 

Voor muziek/radio zijn wij voorstander van een stereo oplossing, dus zonder subwoofer. Bij films is een subwoofer wel fijn voor alle special effects.

Persoonlijk denk ik dat je meer plezier zult halen uit de S2000PRO, ze zijn erg krachtig en een waar genot bij muziek.

Zijn er nog iBood’ers die de S2000PRO ook als TV oplossing hebben en hun mening willen geven?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 17:04
aklasse Gebruiker

Heb deze  op de tv via optische kabel. Klinkt super ook films vua blu ray klinkt super je hebt daarbij echt geen Sub nodig.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 19:08
GoWiththeFloww Gebruiker

Ik heb de vorige keer deze speakers voor mijn vader gekocht. Toen ze binnen waren heb ik ze uiteraard getest. Ik luister  heel veel verschillende soorten muziek waaronder techno en harfstyle. De speakers gaan ongelooflijk hard en ik heb de bass regelaar nog nooit over de helft gedraaid en nu al trilt het glas van het tv meubel! Kortom, de bass knalt goed uit de speskrrs. Kan je denk ik niet fout mee gaan tenzij je een woonkamer van 100m² hebt :p

Ben er zo tevreden over dat ik ze dit keer voor mijzelf bestel :)

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 13:23
Bieder_M1 Gebruiker

Hallo Expert,

De set ziet er prima uit en alle reviews zijn positief, maar ik ben niet zo thuis op dit gebied. Daarom heb ik een paar simpele (waarschijnlijk voor vele domme) vragen: Heb je nog een aparte versterker nodig om ze te gebruiken? Kan je er spotify mee aansturen? Kan je zo ook zonder aansluiting op een PC gebruiken? Kan je er radio meeluisteren en hoe stuur je dit aan? Is er een app beschikbaar voor aansturing? Kan je ook je (smart) TV er op aansluiten? En als je ze op de grond zet, komt er dan ook een acceptabel geluid uit?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groet Marcel

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 14:53

Hallo Bieder_M1,

Om bij de eerste vraag te beginnen, nee een aparte versterker is niet mogelijk. Het zijn actieve luidsprekers, dit wil zeggen dat ze een ingebouwde versterker hebben.

Als je ze met Bluetooth gebruikt kun je vanaf je smartphone/tablet/laptop apps gebruiken voor muziek van Spotify, Tidal, Deezer, TuneIn, Nederland.FM etc. SmartTV kun je ook aansluiten, beste is via de optische ingang. Op de grond zou ik niet doen, de tweeters dienen bij voorkeur op oor hoogte te staan (er zijn optionele speakers stands verkrijgbaar).

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 14:30
Koensibood Gebruiker

Dag expert

Ik heb ze vorige keer gekocht.

Zeer tevreden mee. Klank is heel mooi. Ik heb voor deze prijs nog geen betere speakers gehoord voor muziek. 
Ik gebruik ze nu met de optische kabel en pc. Het viel me op dat als ik ze op een hogere Bitrate/frequentie zet vb. 24bit 192kHz, ze niet werken of raar doen. 
Op zich geen probleem 24bit 48khz werkt ook. Ik zal geen verschil horen met de hogere weergave, maar vroeg me af hoe dat kwam.
Ook overstuurt de voorversterking snel als ik ze optisch gebruik en de bas op de speaker (draaiknop) wat harder zet  (dus ook op lage geluidsvolumes). Op zich ook geen probleem want ik vind ze neutraal het mooist klinken.  Als mijn computer in standby gaat en erna weer aan klinken ze soms als robots. Dan moet ik de speakers aan en uitzetten. Ik vroeg me dus af of ze dit allemaal hebben en/of dit normaal is?

Groets

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 15:03

Hallo Koen,

Heb je een aparte geluidskaart in jouw PC of een externe?
Staan daar de instellingen wel goed van aangezien je het ook over voorversterking hebt?!

De S2000PRO kan 24bit 192kHz bestanden afspelen, wij doen hier niet anders. 
Weet je zeker dat je niet de S1000DB hebt, die kan max. 24 bit 48kHz afspelen.

Ook dit laatste “robot” geluid is hier niet bekend, komt de geluidskaart wel goed uit standby. Ik heb ze hier net even optisch aangesloten op mijn PC en kan dit probleem niet reproduceren.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 15:27
Koensibood Gebruiker

Ik heb twee pc’s, een asus en een medion. Deze hebben beide de mogelijkheid om de output aan te passen tot 24bit 192kHz. Dat lukte me niet. Er komt geen geluid uit op deze ‘resolutie’. Wel op een lagere en een slechte klank op de iets hogere. Hoewel dat voor gewoon gebruik niet stoort.

Het is niet dat ik geen bestanden kan afspelen. Het gaat over de optische input. Als ik met de optische input de computer wat harder zet, overstuurt de speaker snel als ik de bas op de speaker wat harder zet (ook als de speaker zeer stil staat). Dat noemde ik dan maar oversturing van voorversterking omdat het niet gaat over het overbelasten van de speaker/versterker.

Robot..
Mja, het kan een probleem zijn in combinatie met de geluidskaart. Maar het is de speaker die ik aan en uit moet zetten, niet de pc.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 15:29
Koensibood Gebruiker

Er staat s2000Pro op de luidspreker

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 15:47

Hi Koen,

Stuur svp een mail naar info@edifier.nl dan hebben wij morgen even contact om nader te kijken naar wat instellingen.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 15:50
Koensibood Gebruiker

Ok! Maar de speakers werken perfect. Ik denk dat een normale gebruiker dit niet tegenkomt.
Er zijn weinig toestellen met een optische output van 192kHz en 24 Bit denk ik.
Ik zal het verschil ook niet horen als het lager staat.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 16:05
Coolio69 Gebruiker

Ben in het bezit van een Marshall Stanmore. Zijn deze speakers daar draadloos mee te verbinden?

Zodat je dus deze speakers dus met de Marshall speaker koppelt en alle 3 de losse speakers een krachtig multiroom-systeem vormen?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 16:22

Nee direct Coolio69,

Ik denk dat jij de Marshall Stanmore multi-room versie hebt met ingebouwde Google Chromecast audio.

De S2000PRO hebben standaard geen Wifi ingebouwd. 
Maar als je een losse Chromecast audio (zo’n 39 euro) aanschaft en op de S2000PRO aansluit kun je wel een multi-room oplossing maken samen met de Marshall.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 16:35
Coolio69 Gebruiker

Bedankt voor het snelle antwoord.

Bedoel je dan dat ik voor elke speaker afzondelijk een Chromecast audio moet kopen (2 stuks dus), of slechts 1 en deze beide S2000PRO aanstuurt?

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 16:41

Hi Coolio69,

Je hebt er maar eentje nodig, die sluit je aan op de rechter speaker (hier zit de versterker ingebouwd)

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 17:16
lesley1806 Gebruiker

Serieus mooi setjes speakers! Heb ze de vorige keer ook gekocht, vind de zijkant zelf erg lelijk en past niet in ons huis, maar heb er een zeer mooi CARBON wrapje overheen gedaan. Man man man, ik ga gelijk naar huis om er weer even naar te kijken, en jo als we er dan toch zijn, ook even lekker naar luisteren!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 17:17

Hi Lesley1806, heb je een foto? Ben erg benieuwd namelijk!

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 17:21
lesley1806 Gebruiker

Zo te zien kan ik die toevoegen, ik heb er geen foto van gemaakt zie ik nu. Ga dit wel even regelen vanavond, want staat super. Speaker leent zich er ook goed voor, de randjes zijn perfect te snijden bijvoorbeeld.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 22:14
lesley1806 Gebruiker

Ik heb geen idee hoe ik die foto toe moet voegen…

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 22:22
Moderator Paul Moderator

Je kunt de foto oploaden via bijv. imgur en vervolgens de link van de afbeelding (niet van de pagina) toevoegen met de knop Afbeeldlng Invoegen.

Beantwoorden

31 oktober 2018 om 22:23

Hi Lesley1806, stuur de foto anders maar naar info@edifier.nl svp

Beantwoorden

1 november 2018 om 08:02
lesley1806 Gebruiker
31 oktober 2018 om 22:59

Iedereen weer bedankt voor de belangstelling en bestellingen, tot een volgende iBood!

Beantwoorden

2 november 2018 om 11:49
hapseplak Gebruiker

Mocht het inderdaad zo zijn dat je met optische aansturing geen 24 bit/192 Khz naar de DAC van de S2000pro kan inregelen, dan lijkt het dat er meer intern is gewijzigd dan alleen de zijpanelen. ( waarom staat in het technische overzicht een beetje ‘verstopt’ in het midden dat de zijpanelen van MDF zijn gemaakt? Je hoeft je er toch niet voor te schamen?)

Is er een garantie dat er in electronisch opzicht geen binnenwerkonderdelen van de SB1000 zijn gebruikt? Dat de interne verwerking identiek is aan de ‘normale’ S2000pro? Waaom is de discussie hierover offlne naar persoonlijke emailwisseling gegaan? Is het nodig om bij Tweakers er een draad voor te openen?

De Edifier specialst schreef:

‘De S2000PRO is een upgrade ten opzichte van de S1000DB:
Ze hebben een heel ander type tweeter, een vlak membraam type met veel patenten, voor nog meer detail!
Ze hebben een balanced XLR ingang en monitor instelling voor muziekproducties’
Ze kunnen hogere Hi-Res bitrates verwerken tot 24bit 192kHz.

Beantwoorden

2 november 2018 om 12:29
hapseplak Gebruiker

Ik ben in afwachting van levering, wil niet onvriendelijk overkomen, mijn hierboven gestelde vragen zijn kritisch, maar oprecht. De discussie over de 24bit/192 Khz komt van gebruiker Koensibood. We gaan het zelf testen natuurlijk.

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:25
jbverschoor Gebruiker

Zijn deze ergens te beluisteren in een winkel?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.